Komunikaty prasowe

11.08.2015

Polski rynek świeżego mięsa wart 7,0 mld zł

Warszawa, 11 sierpnia 2015 r. – W okresie od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku rynek świeżego mięsa w Polsce odnotował, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, prawie 4-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym. ...
15.07.2015

Kryzys w Grecji silnie wpływa na oceny przyszłej sytuacji gospodarczej Europy

Wyniki barometru europejskich nastrojów konsumenckich GfK Consumer Climate Europe za drugi kwartał 2015 roku ...
06.07.2015

Polski rynek świeżych warzyw i owoców wart rocznie prawie 10,9 mld zł

Warszawa, 6 lipca 2015 r. – Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakup świeżych warzyw i owoców prawie 10,9 mld zł. ...
29.06.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w czerwcu 2015

Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w czerwcu, to wzięłoby w nich udział 64 proc. dorosłych Polaków. Najwięcej głosów otrzymałoby Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (43 proc.) oraz Platforma Obywatelska (29 proc.) – wyniki czerwcowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
29.06.2015

Amerykanie, Kanadyjczycy i Brytyjczycy mają najwięcej czasu na odpoczynek

A przynajmniej tak wynika z ich deklaracji – spośród 22 krajów objętych badaniem to właśnie Amerykanie, Kanadyjczycy i Brytyjczycy są najbardziej zadowoleni z ilości czasu wolnego, jakim dysponują. ...
29.05.2015

Stosunek Polaków do integracji europejskiej w maju 2015

W maju 81 proc. Polaków popierało członkostwo Polski w Unii Europejskiej. W stosunku do poprzedniego miesiąca odsetek zwolenników spadł o 3 punkty procentowe. Obecnie 30 proc. Polaków zdecydowanie popiera nasze członkostwo w UE, a raczej je popiera 51 proc. ...
29.05.2015

Stosunek Polaków do wprowadzenia euro – maj 2015

W maju 79 proc. Polaków było przeciwnych wprowadzeniu euro w Polsce. W stosunku do poprzedniego miesiąca odsetek przeciwników wzrósł o 2 punkty procentowe. Obecnie 48 proc. Polaków jest zdecydowanie przeciwnych przyjęciu przez Polskę euro, a raczej przeciwnych jest 31 proc. ...
29.05.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w maju 2015

Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w maju, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (67 proc.). Najwięcej głosów otrzymałaby Platforma Obywatelska (40 proc.) oraz Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (36 proc.) – wyniki majowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
29.05.2015

Wielkość powierzchni handlowej w Polsce przyrasta dużo szybciej niż wydatki konsumentów

W latach 2011-2014 wskaźnik GLA, czyli wskaźnik łącznej powierzchni najmu w centrach handlowych w Polsce zwiększył się o blisko jedną trzecią – z 8,4 mln do 11,1 mln metrów kwadratowych. ...
18.05.2015

Mapa miesiąca GfK: penetracja płatnej telewizji w powiatach

Mimo dynamicznego rozwoju oferty darmowej cyfrowej telewizji naziemnej zdecydowana większość gospodarstw domowych w Polsce korzysta z usług płatnej telewizji – satelitarnej lub kablowej (średnia dla Polski – 79 proc.). ...
14.05.2015

Szybko wzrasta rynek chłodzonych dań gotowych

W ujęciu rok do roku rynek chłodzonych dań gotowych w Polsce odnotował dynamiczny wzrost. Kategoria wzrosła ilościowo o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 72 tys. ton produktów z tej kategorii. ...
13.05.2015

Instytut GfK opracuje wskaźnik Total Video Currency dla rynku szwedzkiego

Szwedzka narodowa organizacja MMS – Mediamätning i Skandinavien, wybrała instytut GfK do integracji wieloźródłowych danych oglądalności telewizji tradycyjnej i internetowej i połączenia ich w jeden wskaźnik Total Video Currency.
30.04.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w kwietniu 2015

Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w kwietniu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (63 proc.). Najwięcej głosów otrzymałaby Platforma Obywatelska (45 proc.) oraz Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (36 proc.) – wyniki kwietniowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
27.04.2015

Stosunek Polaków do wprowadzenia euro – kwiecień 2015

W kwietniu 77 proc. Polaków było przeciwnych wprowadzeniu euro w Polsce. ...
27.04.2015

Stosunek Polaków do integracji europejskiej w kwietniu 2015

W kwietniu 84 proc. Polaków popierało członkostwo Polski w Unii Europejskiej. ...
20.04.2015

Trzy czwarte konsumentów na świecie uważa, że marki muszą brać odpowiedzialność za stan środowiska naturalnego

Niemal dwie trzecie respondentów ma poczucie się winy, gdy ich postępowanie jest nieekologiczne. Jednocześnie Ci sami respondenci twierdzą, że kupują wyłącznie produkty i usługi marek, które podzielają ich przekonania, wartości lub ideały. ...
17.04.2015

Ogólna poprawa nastrojów konsumenckich w Europie

W pierwszym kwartale 2015 roku europejskie nastroje konsumenckie poprawiły się. Poziom wskaźnika nastrojów konsumenckich GfK Consumer Climate dla 28 państw UE w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wzrósł aż o 4,3 punktu i wyniósł 9,8 punktu. Jest to najwyższa wartość od kwietnia 2008 roku. ...
31.03.2015

Wyniki międzynarodowego badania na temat gotowania, wiedzy kulinarnej i zainteresowań związanych ze sztuką kulinarną

W 22 krajach instytut GfK zapytał 27 tys. osób o ich zainteresowania związane ze sztuką kulinarną, o wiedzę na temat żywności i gotowania oraz o to, ile czasu spędzają w kuchni. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że przynajmniej raz w tygodniu gotuje dla przyjemności. ...
27.03.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w marcu 2015

Warszawa, 27 marca 2015 r. – Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w marcu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (63 proc.). Najwięcej głosów otrzymałaby Platforma Obywatelska (46 proc.) oraz Prawo i Sprawiedliwość (39 proc.) – wyniki marcowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
26.03.2015

W 2014 roku polski rynek tłuszczów żółtych był wart ponad 3,2 miliarda złotych

Warszawa, 26 marca 2015 r. – Wg danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK w 2014 roku polski rynek tłuszczów był wart ponad 3,2 miliarda złotych. W stosunku do poprzedniego roku wartość tego rynku spadła o 1 proc.Kategorie produktów na rynku tłuszczów żółtych dzielą się na tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (masła), roślinnego (margaryny) oraz tzw. miksy, czyli margaryny...