Komunikaty prasowe

20.10.2017

Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł

Warszawa, 20 października 2017 r. – W Polsce niemal 80 proc. dzieci w wieku 5-17 lat samodzielnie kupuje artykuły spożywcze. Większość z nich dysponuje własnym budżetem.
17.10.2017

Mapa miesiąca: Liczba aptek w polskich gminach

Warszawa, 17 października 2017 r. – W 2016 roku liczba aptek w Polsce wzrosła o około 7,2 proc. W przypadku 35 proc. polskich gmin na jedną gminę przypada jedna apteka.
16.10.2017

Wartość koszyka zakupowego FMCG przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego wynosi w skali roku niemal 11,4 tys. zł

Warszawa, 16 października 2017 r. – W okresie od września 2016 roku do sierpnia 2017 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wartość zakupów produktów FMCG dokonanych przez pojedyncze gospodarstwo domowe wzrosła o 1,3 proc. Analizowany koszyk FMCG obejmuje produkty spożywcze, kosmetyczne oraz produkty do domu (artykuły dla zwierząt, chemię gospodarczą, artykuły...
13.10.2017

Biometria w usługach finansowych

Warszawa, 13 października 2017 r. – W Polsce rośnie grupa osób, które z chęcią testują i sprawdzają nowinki technologiczne i produktowe. W 2016 roku 30 proc. osób deklarowało otwartość i chęć korzystania, z czego 12 proc. stanowiło grupę heavy users. ...
27.09.2017

Rynek gamingowy notuje stały wzrost

Warszawa, 27 września 2017 r. – W pierwszej połowie 2017 roku segment sprzętu przeznaczonego do gier znacząco przyczynił się do wzrostu przychodów producentów komputerów oraz urządzeń peryferyjnych na rynku B2C. ...
26.09.2017

Przyjęcie perspektywy klienta i troska o jakość doświadczeń zakupowych warunkiem stabilnego rozwoju sieci detalicznych

Nowa edycja raportu dotyczącego sieci detalicznych na polskim rynku FMCG Warszawa, 26 września 2017 r. – W ubiegłym roku zaobserwowano wzrost liczby sklepów wielkoformatowych przy jednoczesnym spadku liczby sklepów małoformatowych i specjalistycznych. ...
19.09.2017

Polacy coraz rzadziej kupują pieczywo, rzadziej korzystając przy tym ze sklepów tradycyjnych

Warszawa, 19 września 2017 r. – Z najnowszego raportu GfK dotyczącego rynku pieczywa wynika, iż głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym.
13.09.2017

Mały sprzęt AGD: trend ku wygodzie, zdrowiu i Internet of Things

Warszawa, 13 września 2017 r. – Zapotrzebowanie na mały sprzęt gospodarstwa domowego rośnie. W pierwszej połowie 2017 roku światowy rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) zanotował poprawę koniunktury. ...
12.09.2017

Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

Warszawa, 12 września 2017 r. – Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 do lipca 2017, w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4 proc. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3 proc.
07.09.2017

Najważniejsze trendy w segmencie finansów osobistych

Webinar GfK: "Nowy model usług finansowych. Najważniejsze trendy w segmencie finansów osobistych" Czwartek, 21 września, godz. 10.Prelegent: Simon Pulman-Jones, Global Director Market Opportunities and Innovations, GfKCzas trwania: ok. 45 min.Udział w webinarze jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich zainteresowanych osób.Będzie prowadzony w jęz. ...
06.09.2017

Bluetooth i multiroom wśród niezbędnych funkcjonalności w elektronice konsumenckiej

Warszawa, 6 września 2017 r. – Pozytywna wiadomość dla rynku sprzętu audio: konsumenci coraz bardziej cenią pozytywne doświadczenia muzyczne. W każdym miejscu i o każdej porze. W konsekwencji zapotrzebowanie na odpowiednie produkty rośnie, co daje branży kolejny impuls.
22.08.2017

Bycie częścią sieci polisą na przetrwanie dla większości detalistów

Warszawa, 22 sierpnia 2017 r. – Według Raportu Strategicznego GfK w 2016 roku ogólna liczba sklepów sprzedających żywność spadła o 2,6 proc., w tym wielkoformatowych przybyło o 3 proc., a małoformatowych (zarówno sklepów ogólnospożywczych, jak i specjalistycznych) ubyło o 3 proc.
17.08.2017

Starazolin najczęściej rekomendowaną marką na polskim rynku kropli do oczu

Warszawa, 17 sierpnia 2017 r. – Wyniki badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy wskazują, iż po krople do oczu przychodzą do apteki przeciętnie 24 osoby tygodniowo. W tym czasie farmaceuci udzielają przeciętnie 15 rekomendacji dotyczących tego typu preparatów. ...
11.08.2017

Mapa miesiąca: Średnia wielkość obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni w Europie

Wzrost średniej wielkości obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni to istotny wskaźnik kondycji rynku dla detalistów szukających możliwości rozwoju w nowych lokalizacjach.
10.08.2017

Polacy jedzą coraz więcej świeżych owoców

Warszawa, 10 sierpnia 2017 r. – Wyniki badania GfK Consumer Life pokazują, że dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie jest coraz ważniejszą kwestią. Jednocześnie zachowanie ciała w zdrowiu i formie napotyka na poważne bariery, które wcześniej nie grały tak dużej roli np. siedzący tryb życia czy zalew taniej, ale niskiej jakości żywności.
09.08.2017

Dobre nastroje konsumentów w Unii Europejskiej

Warszawa, 9 sierpnia 2017 r. – Dobre nastroje europejskich konsumentów utrzymały się także w drugim kwartale 2017. Na początku roku poziom wskaźnika nastrojów konsumenckich dla 28 państw UE osiągnął najwyższą wartość od dziewięciu lat i obecnie pozostał na tym wysokim poziomie. Pod koniec czerwca wyniósł 19,1 punktu.
08.08.2017

Polacy wolą marchewkę i buraka zamiast ogórka i kalafiora

Warszawa, 8 sierpnia 2017 r. – W okresie minionych 12 miesięcy (07/2016 – 06/2017) polskie gospodarstwa domowe kupiły 1 978 tys. ton świeżych warzyw, wydając na nie ok. 6,1 mld złotych. Rynek ten nieznacznie się skurczył w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – o 1,8 proc. w ujęciu wolumenowym oraz o 3,5 proc. w ujęciu wartościowym. ...
27.07.2017

Prognozowane obroty w handlu detalicznym

Warszawa, 27 lipca 2017 r. – Największe i najbardziej rozwinięte rynki w Europie oferują detalistom korzystne warunki, ale jednocześnie mogą też okazać się dla nich wymagające, czy to pod względem konkurencyjności, czy, w niektórych przypadkach, także pod względem niemal całkowitego nasycenia. ...
30.06.2017

The game is on: potencjał rynku gamingowego

Na całym świecie notuje się wzrost przychodów ze sprzedaży gier, co jest szczególnie zauważalne w Europie Zachodniej. W 2016 roku wydatki na akcesoria do gier na komputery stacjonarne wyniosły 993 mln euro. ...
29.06.2017

Handel detaliczny w Europie: rośnie siła rynków środkowej i wschodniej Europy

Warszawa, 29 czerwca 2017 r. – Instytut GfK publikuje kompleksową analizę branży handlu detalicznego w 32 krajach europejskich. Opracowanie zawiera analizy siły nabywczej, efektywności powierzchni sprzedażowej, prognoz obrotów na 2017, wskaźników makroekonomicznych, w tym szacunki wzrostu sprzedaży. ...