Komunikaty prasowe
16.11.2017
GfK publikuje aktualizacje map dla Europy
Warszawa, 16 listopada 2017 r. – GfK publikuje najnowszą edycję zaktualizowanych map europejskich. Mapy cyfrowe zawierają aktualne granice administracyjne i kodów pocztowych. Stanowią podstawę analiz geograficznych prowadzonych z wykorzystaniem oprogramowania geomarketingowego i systemów BI.
14.11.2017
Wzrost siły nabywczej konsumentów w Europie
Warszawa, 14 listopada 2017 r. – Średnia kwota, jaką europejscy konsumenci dysponują na wydatki i oszczędności w 2017 r. wynosi 13 937 euro na osobę. Rozporządzalny dochód netto konsumentów w 42 krajach znacznie się od siebie różni. ...
23.10.2017
Sklepy drogeryjno-kosmetyczne najważniejsze w zakupach kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonywanych przez seniorów; rośnie znaczenie internetu i dyskontów
Warszawa, 23 października 2017 r. – Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy wzrost udziału w wydatkach seniorów na te kategorie odnotowano w przypadku zakupów online (o 204 proc.) oraz dyskontów (o 45 proc.).
20.10.2017
Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł
Warszawa, 20 października 2017 r. – W Polsce niemal 80 proc. dzieci w wieku 5-17 lat samodzielnie kupuje artykuły spożywcze. Większość z nich dysponuje własnym budżetem.
17.10.2017
Mapa miesiąca: Liczba aptek w polskich gminach
Warszawa, 17 października 2017 r. – W 2016 roku liczba aptek w Polsce wzrosła o około 7,2 proc. W przypadku 35 proc. polskich gmin na jedną gminę przypada jedna apteka.
16.10.2017
Wartość koszyka zakupowego FMCG przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego wynosi w skali roku niemal 11,4 tys. zł
Warszawa, 16 października 2017 r. – W okresie od września 2016 roku do sierpnia 2017 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wartość zakupów produktów FMCG dokonanych przez pojedyncze gospodarstwo domowe wzrosła o 1,3 proc.
Analizowany koszyk FMCG obejmuje produkty spożywcze, kosmetyczne oraz produkty do domu (artykuły dla zwierząt, chemię gospodarczą, artykuły...
13.10.2017
Biometria w usługach finansowych
Warszawa, 13 października 2017 r. – W Polsce rośnie grupa osób, które z chęcią testują i sprawdzają nowinki technologiczne i produktowe. W 2016 roku 30 proc. osób deklarowało otwartość i chęć korzystania, z czego 12 proc. stanowiło grupę heavy users. ...
27.09.2017
Rynek gamingowy notuje stały wzrost
Warszawa, 27 września 2017 r. – W pierwszej połowie 2017 roku segment sprzętu przeznaczonego do gier znacząco przyczynił się do wzrostu przychodów producentów komputerów oraz urządzeń peryferyjnych na rynku B2C. ...
26.09.2017
Przyjęcie perspektywy klienta i troska o jakość doświadczeń zakupowych warunkiem stabilnego rozwoju sieci detalicznych
Nowa edycja raportu dotyczącego sieci detalicznych na polskim rynku FMCG
Warszawa, 26 września 2017 r. – W ubiegłym roku zaobserwowano wzrost liczby sklepów wielkoformatowych przy jednoczesnym spadku liczby sklepów małoformatowych i specjalistycznych. ...
19.09.2017
Polacy coraz rzadziej kupują pieczywo, rzadziej korzystając przy tym ze sklepów tradycyjnych
Warszawa, 19 września 2017 r. – Z najnowszego raportu GfK dotyczącego rynku pieczywa wynika, iż głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym.
13.09.2017
Mały sprzęt AGD: trend ku wygodzie, zdrowiu i Internet of Things
Warszawa, 13 września 2017 r. – Zapotrzebowanie na mały sprzęt gospodarstwa domowego rośnie. W pierwszej połowie 2017 roku światowy rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) zanotował poprawę koniunktury. ...
12.09.2017
Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego
Warszawa, 12 września 2017 r. – Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 do lipca 2017, w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4 proc. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3 proc.
07.09.2017
Najważniejsze trendy w segmencie finansów osobistych
Webinar GfK: "Nowy model usług finansowych. Najważniejsze trendy w segmencie finansów osobistych"
Czwartek, 21 września, godz. 10.Prelegent: Simon Pulman-Jones, Global Director Market Opportunities and Innovations, GfKCzas trwania: ok. 45 min.Udział w webinarze jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich zainteresowanych osób.Będzie prowadzony w jęz. ...
06.09.2017
Bluetooth i multiroom wśród niezbędnych funkcjonalności w elektronice konsumenckiej
Warszawa, 6 września 2017 r. – Pozytywna wiadomość dla rynku sprzętu audio: konsumenci coraz bardziej cenią pozytywne doświadczenia muzyczne. W każdym miejscu i o każdej porze. W konsekwencji zapotrzebowanie na odpowiednie produkty rośnie, co daje branży kolejny impuls.
22.08.2017
Bycie częścią sieci polisą na przetrwanie dla większości detalistów
Warszawa, 22 sierpnia 2017 r. – Według Raportu Strategicznego GfK w 2016 roku ogólna liczba sklepów sprzedających żywność spadła o 2,6 proc., w tym wielkoformatowych przybyło o 3 proc., a małoformatowych (zarówno sklepów ogólnospożywczych, jak i specjalistycznych) ubyło o 3 proc.
17.08.2017
Starazolin najczęściej rekomendowaną marką na polskim rynku kropli do oczu
Warszawa, 17 sierpnia 2017 r. – Wyniki badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy wskazują, iż po krople do oczu przychodzą do apteki przeciętnie 24 osoby tygodniowo. W tym czasie farmaceuci udzielają przeciętnie 15 rekomendacji dotyczących tego typu preparatów. ...
11.08.2017
Mapa miesiąca: Średnia wielkość obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni w Europie
Wzrost średniej wielkości obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni to istotny wskaźnik kondycji rynku dla detalistów szukających możliwości rozwoju w nowych lokalizacjach.
10.08.2017
Polacy jedzą coraz więcej świeżych owoców
Warszawa, 10 sierpnia 2017 r. – Wyniki badania GfK Consumer Life pokazują, że dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie jest coraz ważniejszą kwestią. Jednocześnie zachowanie ciała w zdrowiu i formie napotyka na poważne bariery, które wcześniej nie grały tak dużej roli np. siedzący tryb życia czy zalew taniej, ale niskiej jakości żywności.
09.08.2017
Dobre nastroje konsumentów w Unii Europejskiej
Warszawa, 9 sierpnia 2017 r. – Dobre nastroje europejskich konsumentów utrzymały się także w drugim kwartale 2017. Na początku roku poziom wskaźnika nastrojów konsumenckich dla 28 państw UE osiągnął najwyższą wartość od dziewięciu lat i obecnie pozostał na tym wysokim poziomie. Pod koniec czerwca wyniósł 19,1 punktu.
08.08.2017
Polacy wolą marchewkę i buraka zamiast ogórka i kalafiora
Warszawa, 8 sierpnia 2017 r. – W okresie minionych 12 miesięcy (07/2016 – 06/2017) polskie gospodarstwa domowe kupiły 1 978 tys. ton świeżych warzyw, wydając na nie ok. 6,1 mld złotych. Rynek ten nieznacznie się skurczył w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – o 1,8 proc. w ujęciu wolumenowym oraz o 3,5 proc. w ujęciu wartościowym. ...