Komunikaty prasowe

04.04.2016

Niemal co czwarty internauta przekonany, że interakcje między ludźmi w świecie wirtualnym dorównują tym rzeczywistym w świecie off-line

Warszawa, 4 kwietnia 2016 r. – Wyniki badania przeprowadzonego w 22 krajach wskazują, że niemal jedna czwarta (23 proc.) respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, iż wirtualny kontakt z ludźmi lub miejscami, może być równie dobry, jak ich osobiste doświadczanie.
31.03.2016

Ponad połowa gospodarstw domowych w Polsce kupuje wino

Warszawa, 30 marca 2016 r. – W 2015 roku polski rynek win gronowych odnotował wzrost zarówno w liczbie nabywców, jak i kupowanym przez gospodarstwa domowe wolumenie kategorii.Analizowana kategoria obejmuje zakupy win gronowych, które przeznaczone są do spożycia w domu.
11.02.2016

GfK przejmuje szwedzką firmę NORM Research & Consulting

Instytut GfK udoskonala cyfrowe rozwiązania w zakresie badań konsumenckich i inwestuje w szwedzką firmę NORM Research & Consulting
05.02.2016

Światowa średnia to 4 godziny tygodniowo na dbanie o swój dobry wygląd. Włosi liderami (5,5 godziny), Polacy powyżej średniej (4,8 godziny)

Warszawa, 5 lutego 2016 r. – Wyniki badania przeprowadzonego w 22 krajach wskazują, że kobiety poświęcają średnio niemal pięć godzin w tygodniu na dbanie o swój wygląd (kąpiele, golenie, ubieranie się, układanie fryzury, makijaż), zaś mężczyźni przeznaczają na to nieco ponad trzy godziny.Najpopularniejsza motywacja do dbania o wygląd, o której wspomniało 60 proc. z 27 tys. ankietowanych,...
04.02.2016

Końcówka ubiegłego roku pod znakiem znacznej poprawy nastrojów europejskich konsumentów

Końcówka ubiegłego roku pod znakiem znacznej poprawy nastrojów europejskich konsumentów Wyniki barometru GfK Consumer Climate Europe dla czwartego kwartału 2015 roku
12.01.2016

Instytut GfK Polonia rozbudowuje zespół jakościowy

Do zespołu jakościowego instytutu GfK Polonia dołączyło trzech ekspertów – Marta Bierca, Robert Wierzbicki oraz Agata Kępińska. ...
18.12.2015

Trwały wzrost na rynku whisky w Polsce

Kolejny rok z rzędu polski rynek whisky odnotowuje wysokie wzrosty, zarówno w odniesieniu do liczby nabywców, jak i ilości kupowanej przez gospodarstwa domowe kategorii. ...
17.12.2015

Bezsenność i przeziębienia najczęstszymi dolegliwościami nękającymi światową populację

Połowa ludzi na świecie twierdzi, że w ciągu ostatniego roku cierpiała na kaszel lub przeziębienie, a ponad 25 proc. skarży się na bezsenność lub problemy ze snem. W pierwszej piątce najpowszechniejszych problemów zdrowotnych znalazły się także bóle mięśni, problemy z wagą i migreny. Kobiety mają problemy ze snem częściej niż mężczyźni. ...
08.12.2015

Z jakich powodów ludzie odczuwaja stres

Najczęstszymi przyczynami stresu na świecie są pieniądze, wewnętrzna presja i brak snu. Stres Polaków także głównie wywoływany przez pieniądze (37,5 proc. deklaracji), a w dalszej kolejności przez nadmiar obowiązków w pracy (24 proc.), brak czasu na realizację własnych zainteresowań (24 proc.), zdrowie (23 proc.) oraz presję własną (22 proc.). ...
25.11.2015

Instytut GfK uruchamia elektroniczną platformę On Demand oferującą stały dostęp do danych, umożliwiający opracowywanie błyskawicznych analiz oraz integrację wielu źródeł danych.

Instytut GfK zaprezentował narzędzie nowej generacji, przeznaczone do monitoringu marek i komunikacji marketingowej, oferujące bieżący dostęp do danych (real-time), dynamiczną wizualizację danych, a dla wybranych wskaźników KPI – system raportowania oparty na alertach.
19.11.2015

Wzrasta siła nabywcza mieszkańców Europy; duże zróżnicowanie dochodów w Polsce

Wyniki badania GfK Purchasing Power Europe. 4 proc. – o tyle wzrosła siła nabywcza konsumentów w Europie w bieżącym roku.
17.11.2015

Rośnie polski rynek płatków zbożowych

W okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe zakupiły ponad 19 tys. ton płatków zbożowych. Analizowana kategoria obejmuje płatki ryżowe, owsiane, jęczmienne, jaglane, żytnie, gryczane, otręby, zarodki pszenne, orkisz gnieciony, żyto gniecione oraz owsianki.
03.11.2015

GfK udoskonala rozwiązania z zakresu Customer Experience, służące do monitorowania i zarządzania doświadczeniami klientów w czasie rzeczywistym

Instytut GfK wprowadził innowacje w narzędziu GfK Echo, rozwiązaniu badawczym umożliwiającym zarządzanie doświadczeniami klientów. Rozbudowana wersja GfK Echo daje obecnie możliwość wykonania analizy predykcyjnej na podstawie analizy danych wstecz oraz zapewnia bieżący wgląd w różne typy danych, także dane pozabadawcze. ...
02.11.2015

Dieta szpitalna ¾ pacjentów oparta jedynie na posiłkach szpitalnych

Wyniki prezentowanego badania na temat postaw pacjentów powstały z wykorzystaniem telewizji szpitalnej, a próbę badawczą stanowili pacjenci różnych oddziałów polskich szpitali. ...
26.10.2015

Miesięczna siła nabywcza dzieci w Polsce wynosi niemal 348 mln zł

Oszczędności posiadane przez dzieci mają wartość 1.044,6 mln zł – wynika z raportu „Junior Shopper 2015” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży w wieku 7-15 lat.
22.10.2015

Polski rynek konsol i gier pudełkowych jest wart 650 mln zł

Według danych GfK pochodzących z badania panelowego sklepów detalicznych, w okresie od stycznia do września 2015 r., wartość polskiego rynku konsoli i gier pudełkowych osiągnęła 650 mln zł i była wyższa o 8,5 proc. w stosunku do poprzedniego analogicznego okresu. ...
21.10.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w październiku 2015

Warszawa, 21 października 2015 r. – Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się na początku października, to wzięłoby w nich udział 59 proc. dorosłych Polaków. Najwięcej głosów otrzymałoby Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (44 proc.) oraz Platforma Obywatelska (27 proc.) – wyniki październikowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
13.10.2015

Znajomość problematyki związanej z zakażeniami wirusem HCV wśród Polaków nadal na niewystarczającym poziomie – wyniki pierwszego w Polsce badania z wykorzystaniem telewizji szpitalnej

Głównym celem realizowanego badania było poznanie podejścia i świadomości pacjentów do ryzyka związanego z zakażeniem wirusem HCV. Świadomość stopnia szkodliwości wirusa HCV jest na stosunkowo wysokim poziomie. 76 proc. respondentów stwierdziła, że jest on równie groźny, co znacznie bardziej „medialny” wirus HIV, 17 proc. określiło HIV, jako groźniejszy, a 7 proc. uważa HCV za bardziej szkodliwy niż HIV.
29.09.2015

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków we wrześniu 2015

Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się we wrześniu, to wzięłoby w nich udział 66 proc. dorosłych Polaków. Najwięcej głosów otrzymałoby Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (43 proc.) oraz Platforma Obywatelska (31 proc.) – wyniki wrześniowej fali badania* GfK na temat preferencji partyjnych Polaków. ...
17.09.2015

Mapa miesiąca GfK: udział handlu detalicznego w prywatnej konsumpcji w Europie

Polacy przeznaczają 34 proc. wszystkich swoich dochodów na wydatki w handlu detalicznym. Jest to wartość wyższa od średniej europejskiej, ale identyczna jak 2013 roku. W 28 analizowanych krajach Unii Europejskie udział sprzedaży detalicznej w konsumpcji prywatnej w 2014 roku ponownie spadł, osiągając poziom 30,9 proc. (2013: 31.2 proc.; 2012: 31.4 proc.). ...