Komunikaty prasowe

08.08.2018

GfK wprowadza do oferty nowe badanie potencjału reklamy TV i online

Warszawa, 8 sierpnia 2018 r. – Nowa metoda badawcza AdFIT jest dostosowana do szybko ewoluujących mediów, współczesnych form reklamy i różnych sposobów kontaktu z reklamą online. Reklama internetowa pochłania obecnie w Polsce około 30 proc. budżetów reklamowych. ...
25.07.2018

Regionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb

Warszawa, 25 lipca 2018 r. – Rok 2017 był kolejnym rokiem wzrostów sprzedaży farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych. Sprzedaż farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych wzrosła w analizowanym okresie o ponad 800 tys. litrów. ...
24.07.2018

Siła nabywcza Belgów na rynku żywności trzy razy większa niż siła nabywcza Polaków

Warszawa, 24 lipca 2018 r. – Belgia, Chorwacja, Włochy i Polska to cztery objęte badaniem europejskie rynki detaliczne, różniące się znacznie pod względem wielkości, liczby ludności, ogólnej siły nabywczej i siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów. ...
25.05.2018

Sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych wzrośnie w Europie w 2018 roku o 2,1%

Warszawa, 25 maja 2018 r. – GfK prognozuje, iż w 2018 r. w 28 krajach członkowskich Unii Europejskiej nominalny wzrost obrotów w stacjonarnym handlu detalicznym wyniesie 2,1 proc. Jednakże trendy w poszczególnych analizowanych krajach znacząco się różnią. ...
18.05.2018

Sklepy Biedronki i Lidla mają najwięcej lojalnych klientów

Warszawa, 18 maja 2018 r. – Analizując wskaźnik rekomendacji Net Promoter Score (NPS) dla sieci handlowych, określający stopień lojalności klientów, najwyższe wartości osiągnął on w przypadku sklepów sieci Biedronka i Lidl. ...
07.05.2018

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie • Warszawa awansowała z 38 na 36 miejsce• Sydney pozbawia Nowy Jork trzeciego miejsca w rankingu Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) • Tokyo z najwyższym skokiem w rankingu wśród wszystkich 50 miast Warszawa, 7 maja 2018 r. – Wyniki najnowszej fali badania Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) pokazują, iż Paryż nadal...
12.04.2018

Co kupują polscy konsumenci

Co kupują polscy konsumenci. Wartość rynków lokalnych w podziale na kategorie zakupowe W 2017 roku siła nabywcza mieszkańców Polski dla handlu detalicznego wyniosła 397,4 mld zł. Ponad 43 proc. z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze. ...
10.04.2018

Sklepy dyskontowe niezmiennie głównym miejscem zakupów produktów FMCG w Polsce

Warszawa, 10 kwietnia 2018 r. – 55 proc. polskich nabywców wskazuje sklepy dyskontowe jako główne miejsce zakupów produktów FMCG. Pozostałe wskazania rozkładają się kolejno na hipermarkety, małe sklepy spożywcze i supermarkety. ...
18.01.2018

Jak duże są konsumenckie „białe plamy” na komórkowej mapie Polski?

Raport GfK i Yanosik na temat przestrzennego zróżnicowania siły sygnału telefonii mobilnej w Polsce Warszawa, 18 stycznia 2018 r. – Instytut badawczy GfK Polonia posługując się danymi statystycznymi od operatora systemu Yanosik (będącego własnością Neptis S.A.) zebranymi w okresie od 10 kwietnia do 1 maja 2016 r. ustalił siłę sygnału poszczególnych sieci mobilnych w Polsce z...
21.12.2017

Większość Polaków spędzi Wigilię w domu i przeznaczy na wydatki związane ze świętami tyle samo pieniędzy, co w ubiegłym roku

Warszawa, 21 grudnia 2017 r. – Przy okazji świąt Bożego Narodzenia większość z nas dokonuje różnych czynności i wyborów związanych z ich obchodami. Z badań GfK wynika, iż w zakresie zwyczajów świątecznych jesteśmy tradycjonalistami. ...
07.12.2017

Dobre prognozy dla polskiego rynku HoReCa

Warszawa, 7 grudnia 2017 r. – W porównaniu do roku ubiegłego rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 proc. i jest wart niemal 36,12 mld zł. Liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 proc. Z wyjątkiem lokali zaliczanych do kategorii klubów nocnych, pubów i sieci fast food, w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła...
05.12.2017

Niemcy odzyskują czołowe miejsce w rankingu marek narodowych, a Stany Zjednoczone spadają na miejsce szóste

Warszawa, 5 grudnia 2017 r. – Spadek globalnego postrzegania reputacji Stanów Zjednoczonych sprawił, że na czołowe miejsce rankingu najnowszego badania Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM) wysunęły się Niemcy, a Francja awansowała od razu na miejsce drugie. Wielka Brytania odzyskała pozycję, którą w roku ubiegłym straciła w wyniku głosowania za Brexitem, plasując się na miejscu trzecim, natomiast Japonia po raz pierwszy wskoczyła do pierwszej piątki, dzieląc miejsce z Kanadą.
04.12.2017

Współpraca GfK i Selectivv. Cel: nowe pole badań konsumentów na podstawie danych ze smartfonów

Instytut badawczy GfK podpisał umowę o współpracy z Selectivv Mobile House. Porozumienie otwiera drogę do tworzenia nowych produktów badawczych, łączących wybrane metodologie i doświadczenie GfK z zasobami informacyjnymi firmy Selectivv. ...
30.11.2017

Siła nabywcza mieszkańców Polski per capita wyniosła w 2017 roku 6 710 euro (28 591 zł)

Wyniki badania GfK Purchasing Power Europe 2017 Warszawa, 30 listopada 2017 r. – W rankingu krajów europejskich Polska zajęła podobnie jak w ubiegłym roku 29 miejsce. Przeciętny mieszkaniec Polski dysponuje niemal 48 proc. średniej siły nabywczej mieszkańców Europy, co stanowi 6 710 euro (28 591 zł). ...
23.11.2017

Nastroje europejskich konsumentów najlepsze od dziewięciu lat

Barometru Nastrojów Konsumenckich w Europie – wyniki za trzeci kwartał 2017 r. Warszawa, 23 listopada 2017 r. – Indeks nastrojów konsumenckich w dwudziestu ośmiu krajach zjednoczonej Europy nie przestaje rosnąć. ...
21.11.2017

Black Friday w polskich sklepach – marketingowa moda czy faktyczne handlowe żniwa

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to przypadający na ostatni piątek listopada jeden dzień w roku, w którym obowiązują szczególnie atrakcyjne wyprzedaże i obniżki cen w sklepach. Tegoroczny Czarny Piątek wypada 24 listopada. Polscy detaliści powoli przenoszą na lokalny rynek tradycję ze Stanów Zjednoczonych.
17.11.2017

Biotebal najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem przeciw wypadaniu włosów

W sezonie jesiennym farmaceuci udzielali średnio 8 rekomendacji preparatów przeciw wypadaniu włosów w ciągu typowego tygodnia. Ponad 80 proc. z nich dokonywało 5-10 rekomendacji tygodniowo. Marką najczęściej przez nich polecaną był Biotebal firmy Polpharma, który uzyskał istotną przewagę nad kolejnymi w rankingu preparatami: Skrzypovita firmy Natur Produkt Zdrovit oraz Vitapil...
16.11.2017

GfK publikuje aktualizacje map dla Europy

Warszawa, 16 listopada 2017 r. – GfK publikuje najnowszą edycję zaktualizowanych map europejskich. Mapy cyfrowe zawierają aktualne granice administracyjne i kodów pocztowych. Stanowią podstawę analiz geograficznych prowadzonych z wykorzystaniem oprogramowania geomarketingowego i systemów BI.
14.11.2017

Wzrost siły nabywczej konsumentów w Europie

Warszawa, 14 listopada 2017 r. – Średnia kwota, jaką europejscy konsumenci dysponują na wydatki i oszczędności w 2017 r. wynosi 13 937 euro na osobę. Rozporządzalny dochód netto konsumentów w 42 krajach znacznie się od siebie różni. ...
23.10.2017

Sklepy drogeryjno-kosmetyczne najważniejsze w zakupach kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonywanych przez seniorów; rośnie znaczenie internetu i dyskontów

Warszawa, 23 października 2017 r. – Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy wzrost udziału w wydatkach seniorów na te kategorie odnotowano w przypadku zakupów online (o 204 proc.) oraz dyskontów (o 45 proc.).