Komunikaty prasowe

01.03.2017

Mieszkańcy pięciu największych miast w Polsce dysponują ponadprzeciętną siłą nabywczą na wszystkie kategorie produktowe

Warszawa, 1 marca 2017 r. – W 2016 roku siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła okrągłe 89 mld euro. Blisko 43% z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze.
21.02.2017

Niemal wszyscy Polacy jedzą pączki w tłusty czwartek - rynek słodyczy i ciast w Polsce

Warszawa, 21 lutego 2017 r. – Z danych pochodzących z raportu „Polska na widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016” wynika, iż zwykle tylko 15 proc. Polaków je ciastka 2-3 razy w tygodniu. Pozostali, czyli 75 proc. spożywa je przeciętnie raz w miesiącu. ...
02.02.2017

Polacy lubią ładnie wyglądać. Wyniki raportu "GfK Beauty 2016"

Warszawa, 2 lutego 2017 r. – Dbanie o urodę jest dla Polaków bardzo ważne. Ta aktywność zajmuje nam przeciętnie niemal 5 godzin tygodniowo. To prawie o godzinę więcej niż średnia światowa. Dobrze wyglądać chce 44 proc. Polaków.Jest to dla nich nadal bardzo ważne.
17.01.2017

Spadają wskaźniki reputacji krajów z pierwszej dziesiątki światowego rankingu Anholt-GfK

Polska na 26 miejscu wśród 50 państwWyniki rankingu Anholt-GfK 2016Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy zanotowały największy spadek w globalnym postrzeganiu ich krajowych marekKanada przeskoczyła Francję i znalazła się na 4.
12.01.2017

2016 rokiem dynamicznego rozwoju polskiej gastronomii

Warszawa, 12 stycznia 2017 r. – W porównaniu do roku ubiegłego rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 9 pp. i był wart niemal 32,7 mld zł.Liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 4 pp. Z wyjątkiem lokali zaliczanych do kategorii klubów nocnych, w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się liczba punktów.
11.01.2017

Mapa miesiąca GfK - Regionalne różnice w strukturze polskiego handlu detalicznego

Mapa miesiąca GfKRegionalne różnice w strukturze polskiego handlu detalicznegoW Polsce funkcjonuje około 107 tys. sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych.Struktura handlu detalicznego wskazuje na stosunkowo niski udział kanału nowoczesnego (hipermarketów, supermarketów i dyskontów), który wynosi 6 proc. w ujęciu ilościowym w skali Polski.
10.01.2017

Rynek soczewek kontaktowych w Polsce

Warszawa, 10 stycznia 2017 r. – W pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku na rynku soczewek dominowały soczewki sferyczne, które odpowiadały za ponad 80 proc. wartości sprzedaży wszystkich soczewek.
02.01.2017

Polski rynek warzyw konserwowych jest wart 1,25 mld zł

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od listopada 2015 do października 2016 roku, polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakup produktów z kategorii warzyw konserwowych 1,25 mld złotych. ...
21.12.2016

Drogerie to największy beneficjent świątecznych zakupów. Kosmetyki to najpopularniejszy gwiazdkowy prezent.

Warszawa, 21 grudnia 2016 r. – 64 proc. Polaków oczekuje, iż kosmetyki znajdą się wśród prezentów gwiazdkowych znalezionych pod tegoroczną choinką. Drugą ważną spodziewaną kategorią jest kategoria odzieżowo-obuwniczo-bieliźniana.
05.12.2016

Polski rynek odżywek do włosów wart 272 mln złotych

Warszawa, 5 grudnia 2016 r. – W okresie od października 2015 do września 2016 ponad połowa (52 proc.) wszystkich gospodarstw domowych w Polsce zakupiła przynajmniej jeden raz produkt z kategorii odżywek do włosów – wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
29.11.2016

Pieniądze z programu Rodzina 500+ zasilą także kieszonkowe. Wyniki raportu „Junior Shopper 2016” o postawach i zachowaniach zakupowych dzieci

Pieniądze z programu Rodzina 500+ zasilą także kieszonkoweWyniki raportu „Junior Shopper 2016” o postawach i zachowaniach zakupowych dzieciWarszawa, 29 listopada 2016 r. – Świadomość istnienia programu Rodzina 500+ jest wśród rodziców bardzo wysoka i sięga 98 proc., choć nie wszystkie rodziny spełniają kryteria umożliwiające ubieganie się o pieniądze z tego programu.
18.11.2016

Konsumenci kochają okazje zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne?

Konsumenci kochają okazje zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne?Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Kiedy zapytaliśmy kupujących, co wpływa na ich wybory, okazało się, że promocje są decydującym czynnikiem.
17.11.2016

Siła nabywcza mieszkańców Polski per capita w 2016 roku wyniosła 6 366 euro (27 397 PLN)

Wyniki badania GfK Purchasing Power Europe 2016Warszawa, 17 listopada 2016 r. – W rankingu krajów europejskich Polska zajęła 29 miejsce, co oznacza, iż dysponuje ona 47 proc. średniej europejskiej siły nabywczej. ...
09.11.2016

Wzrost siły nabywczej konsumentów w Europie

arszawa, 9 listopada 2016 r. – W 2016 r. nominalna siła nabywcza Europejczyków wzrosła o ok. 0,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Jednocześnie różnice w dochodzie rozporządzalnym konsumentów w 42 krajach pozostają znaczące.
04.11.2016

Panel rynku książki GfK: I-IX 2016

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy br. największy udział, według typów książek, w przychodach ze sprzedaży generowały książki z zakresu literatury dziecięcej i młodzieżowej, które odpowiadały za blisko 34 proc. wartości rynku.
20.10.2016

Konsolidacja na polskim rynku hurtowym FMCG

Warszawa, 20 października 2016 r. – Na polskim rynku FMCG działa obecnie około 3900 firm hurtowych.Zmiany w handlu detalicznym nie wpływają pozytywnie na sytuację firm hurtowych. Analogicznie jak w przypadku handlu detalicznego, również na rynku hurtowym obsługującym ten sektor można zaobserwować spadek liczby mniejszych, niezależnych operatorów.
19.10.2016

Internet wchłania polskich seniorów – rosnący potencjał silver generation

Spędzanie czasu przez osoby starsze i profil mediowyTradycyjne środki przekazu, takie jak prasa, radio, telewizja wzbogacane przez nowe media, z których szczególnie chętnie korzysta młode pokolenie określane jako pokolenie new screen, również coraz częściej użytkowane są przez pokolenie silver generation.
14.10.2016

Polski rynek konsol i gier pudełkowych w pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku

Warszawa, 14 października 2016 r. – Według danych GfK pochodzących z badania panelowego sklepów detalicznych, w okresie od stycznia do sierpnia 2016 r., wartość polskiego rynku konsol i gier pudełkowych osiągnęła 510 mln zł i była niższa o 7,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
22.09.2016

Trend spadkowy na rynku deserów mlecznych

Warszawa, 22 września 2016 r. – W okresie od sierpnia 2015 do lipca 2016 polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na kategorię deserów mlecznych 350 mln złotych, co oznacza 2,7-procentowy spadek w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
20.09.2016

Regionalne różnice w konkurencyjności dyskontów

Z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów. Ich wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności wynosi obecnie ponad 26 proc. Analiza gęstości sieci dyskontów wskazuje jednak na duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów.