Komunikaty prasowe

16.05.2019

GfK HITLIST EXPLORER – nowa jakość analizy danych

GfK Polonia oferuje swoim klientom nowe rozwiązanie ‘GfK Hitlist Explorer’, którego celem jest pomoc w analizie raportów sprzedażowych GfK. Narzędzie można zakupić od maja bieżącego roku. GfK Hitlist Explorer – czym jest? GfK Hitlist Explorer jest raportem zdefiniowanym w programie Power BI. ...
16.05.2019

Raport GfK: Polacy szukają nowych smaków – McDonald’s i KFC tracą na popularności – zyskują pizzerie i kuchnia włoska

Według raportu GfK „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w roku 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 20 proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat. ...
11.04.2019

Mapa atrakcyjności sprzedażowej materiałów remontowo-budowlanych – analiza dystrybucji tradycyjnej w porównaniu do dystrybucji przez sieci DIY

Warszawa, 11 kwietnia 2019 r. – Instytut GfK przygotowuje opracowanie zawierające pełny opis agregatu punktów sprzedaży materiałów remontowo-budowlanych działających w Polsce, mający na celu uzupełnienie powszechnej wiedzy w obszarze definiowania liczebności punktów sprzedaży dla grup asortymentowych oraz struktury dystrybucji tradycyjnej na tle lokalizacji sieci DIY. ...
04.04.2019

RegioGraph 2019 – nowa zaktualizowana wersja oprogramowania geomarketingowego od GfK

Warszawa, 4 kwietnia 2019 r. – Nowa wersja oprogramowania zawiera zaktualizowane mapy i dane o sile nabywczej, a także nowy widok planowania terytoriów sprzedaży oraz dodatek RegioGraph TeamConnect, który umożliwia łatwe dzielenie się wynikami projektów z innymi użytkownikami. ...
28.02.2019

W ubiegłym roku wartość globalnej sprzedaży smartfonów wyniosła 552 mld USD

Warszawa, 28 lutego 2019 r. – Smartfony, telefony komórkowe, inteligentne zegarki oraz opaski z udziałem na poziomie 44 proc. w rynku technicznych dóbr konsumpcyjnych (TCG – technical consumer goods), wciąż napędzają ten rynek, którego wartość wyniosła w ub.r. 1,2 mld USD. ...
18.02.2019

Demand Forecast Overview – nowe źródło wiedzy dla producentów i detalistów od GfK

Warszawa, 18 lutego 2019 r. – Instytut GfK udostępnił platformę analityczną GfK Demand Forecast Overview. Zasilana danymi z 425 tys. sklepów, umożliwia producentom i handlowcom z sektora dóbr trwałych i elektroniki konsumenckiej optymalizowanie łańcucha dostaw. ...
15.01.2019

Dalszy wzrost światowego rynku elektroniki konsumenckiej

Warszawa, 15 stycznia 2019 r. – Światowy rynek elektroniki konsumenckiej zakończył 2018 rok 6-procentowym wzrostem sprzedaży, która wyniosła 138 mld euro. We wszystkich regionach zanotowano znaczący wzrost. ...
15.01.2019

Wartość światowego rynku elektroniki konsumenckiej, użytkowej i AGD przekroczyła bilion euro

Warszawa, 15 stycznia 2019 r. – W roku 2018 sprzedaż na światowym rynku elektroniki, konsumenckiej, użytkowej i sprzętu AGD wyniosła 1,01 biliona euro, co oznacza, że po raz pierwszy w historii wartość tego rynku przekroczyła granicę biliona euro*. ...
09.01.2019

Duże zróżnicowanie w dochodach w Polsce. Rośnie przepaść między najbogatszymi a najbiedniejszymi

Warszawa, 9 stycznia 2019 r. – Średnia siła nabywcza w Polsce w 2018 roku wyniosła 7 228 EUR na mieszkańca, czyli mniej więcej połowę średniej europejskiej. Dało to Polsce 29. lokatę w europejskim rankingu. ...
06.12.2018

Rynek gastronomiczny od ponad dekady jedną z lepiej rozwijających się branż polskiego rynku

Warszawa, 6 grudnia 2018 r. – Całkowita wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana na rok 2018 wzrosła o ponad 10 p.p. względem roku ubiegłego. Zwiększyła się również liczba punktów gastronomicznych, szczególnie w segmentach restauracji i restauracji hotelowych oraz punktów sezonowych. ...
29.11.2018

In-store Intelligence – nowa analityka od GfK i Trax

Warszawa, 29 listopada 2018 r. – GfK, światowy lider w branżowych analizach rynku technologii, elektroniki oraz dóbr trwałego użytku, oraz firma Trax, wiodący dostawca rozwiązań z dziedziny komputerowego rozpoznawania obrazów, połączyły zasoby, aby zaoferować markom z ww. ...
20.11.2018

Nowa świecka tradycja – Polacy coraz chętniej ulegają pokusom Black Friday i Cyber Monday

Warszawa, 20 listopada 2018 r. – Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel. ...
08.11.2018

355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka

Warszawa, 8 listopada 2018 r. – W bieżącym roku każdy Europejczyk dysponuje średnio kwotą 14,292 EUR na wydatki i oszczędności. To o 355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka niż w 2017 roku. W 2018 roku europejscy konsumenci dysponują kwotą około 9,7 tryliona EUR. ...
26.10.2018

Co drugie dziecko w Polsce posiada własne oszczędności. Ponad połowa dysponuje własnym budżetem

Warszawa, 26 października 2018 r. – Większość dzieci w wieku 5-17 lat dysponuje własnym budżetem, pochodzącym w dużym stopniu z kieszonkowego – wynika z raportu „Junior Shopper 2018” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży. ...
22.10.2018

GfK rozwija ofertę Panelu Gospodarstw Domowych w zakresie analiz postaw i motywacji zakupowych

Warszawa, 23 października 2018 r. – Rozwiązanie why2buy umożliwia łączenie danych o zachowaniach zakupowych opartych na faktycznych zakupach gospodarstw domowych z analizą postaw i motywacji stojących za dokonywanymi zakupami. ...
18.10.2018

Rynek usług finansowych w Polsce jednym z bardziej innowacyjnych w Europie

Warszawa, 18 października 2018 r. – Rynek usług finansowych w Polsce pod względem innowacyjności oferty i rozwiązań sprzedażowych coraz bardziej wyróżnia się na tle innych rynków europejskich. Równocześnie rośnie grupa konsumentów, którzy są otwarci na nowości, chętnie testują nowinki technologiczne i produktowe. ...
12.10.2018

Zdrowe odżywianie – stały trend w postawach Polaków

Warszawa, 12 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów zakupowych w zakresie zdrowego i ekologicznego odżywania wynika, iż ponad 1/5 polskich gospodarstw domowych odżywia się niezdrowo. ...
03.10.2018

Jedna trzecia Polaków znacznie wcześniej planuje zakupy związane ze świętami Bożego Narodzenia

Warszawa, 3 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. ...
13.09.2018

Większość sklepów RTV/AGD nie ma potencjału do sprzedaży sprzętu z kategorii premium

Warszawa, 13 września 2018 r. – W ramach badania półki sklepowej IFR Instore, instytut GfK poddał analizie cechy lokalizacji sklepów RTV/AGD w Polsce łącząc je z 1,1 mln cen monitorowanych produktów. Analiza objęła takie wskaźniki, jak: liczba ludności w podziale na grupy wiekowe, Indeks Siły Nabywczej, czyli poziom zamożności, lokalizacja sklepów konkurencyjnych w podziale na...
10.09.2018

Niedziele niehandlowe spowalniają wzrost na rynku elektroniki konsumenckiej

Warszawa, 10 września 2018 r. – W okresie od stycznia do lipca 2018 roku rynek elektroniki konsumenckiej odnotował wzrost o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Do końca lutego br., czyli momentu wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, wzrost ten znajdował się na poziomie 5 proc. Analizowany rynek elektroniki konsumenckiej obejmuje produkty z kategorii...
Strona: 1 z 131234następna »