Komunikaty prasowe

08.11.2018

355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka

Warszawa, 8 listopada 2018 r. – W bieżącym roku każdy Europejczyk dysponuje średnio kwotą 14,292 EUR na wydatki i oszczędności. To o 355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka niż w 2017 roku. W 2018 roku europejscy konsumenci dysponują kwotą około 9,7 tryliona EUR. ...
26.10.2018

Co drugie dziecko w Polsce posiada własne oszczędności. Ponad połowa dysponuje własnym budżetem

Warszawa, 26 października 2018 r. – Większość dzieci w wieku 5-17 lat dysponuje własnym budżetem, pochodzącym w dużym stopniu z kieszonkowego – wynika z raportu „Junior Shopper 2018” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży. ...
22.10.2018

GfK rozwija ofertę Panelu Gospodarstw Domowych w zakresie analiz postaw i motywacji zakupowych

Warszawa, 23 października 2018 r. – Rozwiązanie why2buy umożliwia łączenie danych o zachowaniach zakupowych opartych na faktycznych zakupach gospodarstw domowych z analizą postaw i motywacji stojących za dokonywanymi zakupami. ...
18.10.2018

Rynek usług finansowych w Polsce jednym z bardziej innowacyjnych w Europie

Warszawa, 18 października 2018 r. – Rynek usług finansowych w Polsce pod względem innowacyjności oferty i rozwiązań sprzedażowych coraz bardziej wyróżnia się na tle innych rynków europejskich. Równocześnie rośnie grupa konsumentów, którzy są otwarci na nowości, chętnie testują nowinki technologiczne i produktowe. ...
12.10.2018

Zdrowe odżywianie – stały trend w postawach Polaków

Warszawa, 12 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów zakupowych w zakresie zdrowego i ekologicznego odżywania wynika, iż ponad 1/5 polskich gospodarstw domowych odżywia się niezdrowo. ...
03.10.2018

Jedna trzecia Polaków znacznie wcześniej planuje zakupy związane ze świętami Bożego Narodzenia

Warszawa, 3 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. ...
13.09.2018

Większość sklepów RTV/AGD nie ma potencjału do sprzedaży sprzętu z kategorii premium

Warszawa, 13 września 2018 r. – W ramach badania półki sklepowej IFR Instore, instytut GfK poddał analizie cechy lokalizacji sklepów RTV/AGD w Polsce łącząc je z 1,1 mln cen monitorowanych produktów. Analiza objęła takie wskaźniki, jak: liczba ludności w podziale na grupy wiekowe, Indeks Siły Nabywczej, czyli poziom zamożności, lokalizacja sklepów konkurencyjnych w podziale na...
10.09.2018

Niedziele niehandlowe spowalniają wzrost na rynku elektroniki konsumenckiej

Warszawa, 10 września 2018 r. – W okresie od stycznia do lipca 2018 roku rynek elektroniki konsumenckiej odnotował wzrost o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Do końca lutego br., czyli momentu wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, wzrost ten znajdował się na poziomie 5 proc. Analizowany rynek elektroniki konsumenckiej obejmuje produkty z kategorii...
05.09.2018

GfK rozwija ofertę badawczą w zakresie analiz cen produktów online

Warszawa, 5 września 2018 r. – GfK wprowadza technologię gromadzącą i analizującą informacje o cenach online (ang. Online Pricing Intelligence, OPI), która pozwala na prowadzenie codziennego monitoringu cen produktów na wielu rynkach i różnych obszarach językowych i w różnych walutach. ...
30.08.2018

Sprzedaż najwyższych modeli telewizorów zapewnia wzrost rynku

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – W pierwszej połowie 2018 roku globalna sprzedaż telewizorów osiągnęła wartość 45 mld euro. W głównej mierze przyczyniły się do tego mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. ...
30.08.2018

Globalny rynek smartfonów rośnie w segmencie urządzeń premium

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – W pierwszej połowie 2018 roku w skali globalnej sprzedano 693,5 mln smartfonów. Całkowite przychody wzrosły o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 215,3 mld euro. ...
30.08.2018

Na rynku małych urządzeń AGD najważniejsze są: wygoda, aspekt prozdrowotny i możliwość łączności bezprzewodowej

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – Popyt na małe urządzenia AGD nadal wzrasta. W okresie od stycznia do czerwca 2018 roku globalny rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) wzrósł o 7 proc. i osiągnął wartość 21,8 mld euro (przy założeniu stałego kursu euro). ...
30.08.2018

Innowacje i rynki wschodzące kształtują wartość sprzedaży dużego AGD

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku globalny rynek dużego AGD zanotował wzrost o 3,5 proc. Według prognoz GfK całkowita sprzedaż na rynku w ciągu roku wyniesie 178 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. wobec roku ubiegłego (przy założeniu stałego kursu euro). ...
30.08.2018

Wydajność oraz doświadczenia konsumenckie napędzają globalny rynek komputerów osobistych

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – Wydajność urządzeń, a także jakość indywidualnych doświadczeń konsumentów z ich markami, to dwa wymiary, które w największym stopniu wpływają na wzrost przychodów w segmencie komputerów osobistych PC, przede wszystkim w kategorii komputerów do gier i premium. ...
30.08.2018

Systemy audio inteligentniejsze i z lepszą jakością dźwięku

Warszawa, 30 sierpnia 2018 r. – W okresie od stycznia do czerwca 2018 r. wartość sprzedaży na globalnym rynku urządzeń audio wzrosła o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosła 4,5 mld euro. ...
22.08.2018

Mapa miesiąca: Wydajność powierzchni handlowych

Warszawa, 22 sierpnia 2018 r. – W zeszłym roku wydajność powierzchni handlowych, czyli obrót brutto w handlu detalicznym na m2, znacznie różniła się w całej Europie. Najlepszy wskaźnik osiągnięto na rynkach w Luksemburgu (7,067 EUR/m2), Norwegii (6,525 EUR/m2) i Szwajcarii (6,481 EUR/m2), a najniższy w Bułgarii (2,515 EUR/m2), Rumunii (2,550 EUR/m2) i Turcji (2,587 EUR/m2). ...
20.08.2018

Cena przestaje być głównym czynnikiem zakupowym w handlu detalicznym. Znaczenia nabiera całościowe doświadczenie kupującego

Warszawa, 20 sierpnia 2018 r. – W Polsce działa obecnie niemal 100 tys. sklepów sprzedających artykuły spożywcze. Sklepy wielkoformatowe to zdecydowanie handel usieciowiony, natomiast wśród sklepów ogólnospożywczych małoformatowych w strukturach sieci handlowych działa już około 45 proc. placówek. ...
08.08.2018

GfK wprowadza do oferty nowe badanie potencjału reklamy TV i online

Warszawa, 8 sierpnia 2018 r. – Nowa metoda badawcza AdFIT jest dostosowana do szybko ewoluujących mediów, współczesnych form reklamy i różnych sposobów kontaktu z reklamą online. Reklama internetowa pochłania obecnie w Polsce około 30 proc. budżetów reklamowych. ...
25.07.2018

Regionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb

Warszawa, 25 lipca 2018 r. – Rok 2017 był kolejnym rokiem wzrostów sprzedaży farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych. Sprzedaż farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych wzrosła w analizowanym okresie o ponad 800 tys. litrów. ...
24.07.2018

Siła nabywcza Belgów na rynku żywności trzy razy większa niż siła nabywcza Polaków

Warszawa, 24 lipca 2018 r. – Belgia, Chorwacja, Włochy i Polska to cztery objęte badaniem europejskie rynki detaliczne, różniące się znacznie pod względem wielkości, liczby ludności, ogólnej siły nabywczej i siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów. ...
Strona: 1 z 121234następna »