24.05.2013, 13:54

Wysokie oceny warszawskich centrów handlowych. Klienci spędzają w nich coraz więcej czasu

Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager
GfK
tel.:+48 22 43 41 239
mobile:+48 500 100 500
Przemysław Dwojak
Dyrektor Działu, Customer Analytics & Sales Strategies
GfK Polonia
tel.:+48 (22) 43 41 611

Wyniki najnowszego raportu – „Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych”

Warszawa, 24 maja 2013 r. – W Warszawie działa już ponad 30 centrów handlowych, różniących się głównie powierzchnią, architekturą, wystrojem, ofertą i pozycjonowaniem. Klienci odwiedzają wielkie galerie miejskie w poszukiwaniu zróżnicowanej oferty modowej, rozrywkowej i gastronomicznej. Deklarują, że regularnie robią zakupy w 3-4 centrach handlowych i spędzają tam średnio 3 godziny.

W ramach badania ponad 2000 regularnych użytkowników centrów handlowych z Warszawy i okolic oceniło wszystkie obiekty zlokalizowane w granicach aglomeracji warszawskiej. Poszczególne centra handlowe oceniano w kilku kategoriach, m.in. pod względem oferty modowej, oferty gastronomicznej oraz jakości marketu FMCG znajdującego się na terenie danego centrum. Najwięcej pozytywnych ocen otrzymały Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów oraz Wola Park. W kategorii oferty modowej doceniona została oferta centrum handlowego Arkadia, którą pozytywnie ocenia 85 proc. respondentów (zob. wykres 1). Pod tym względem Warszawiacy cenią sobie również outlet Fashion House Piaseczno (83 proc.) i Złote Tarasy (82 proc.). Wśród marketów FMCG, zlokalizowanych na terenie danego centrum handlowego, najwięcej klientów pozytywnie ocenia obiekty Auchan: w Piasecznie (88 proc.), w centrum Wola Park (88 proc.) i w Łomiankach (85 proc.; zob. wykres 2). Pozostałe wyróżnione obiekty to hipermarkety Real w Forcie Wola (81 proc.) i w King Cross Praga (81 proc.).

Najlepszy foodcourt, czyli ofertę gastronomiczną, mają według warszawiaków: Złote Tarasy (80 proc.), Arkadia (78 proc.) i Galeria Mokotów (77 proc.; zob. wykres 3).

Inne kategorie, pod kątem których warszawscy klienci oceniali centra i galerie handlowe, to oferta dom i ogród, elektronika/ RTV i AGD, rozrywka, poziom obsługi, organizacja przestrzenna oraz dostępność komunikacyjna.

Respondenci uznali, że najlepszą ofertę sklepów z produktami do domu i ogrodu prezentuje Ikea - w Jankach i na Targówku – oraz Centrum Krakowska. W kategorii elektroniki/ RTV i AGD najlepiej oceniono centrum M1 w Markach.

Zdaniem Warszawiaków w poszukiwaniu rozrywki warto wybrać się do centrum Wola Park, Promenady, Arkadii lub Galerii Mokotów.

Najwyższy poziom obsługi prezentuje Klif oraz KEN Center. Udogodnienia w postaci dobrze oznakowanych i czystych toalet doceniono w Arkadii, Złotych Tarasach, Galerii Mokotów i Klifie. Zdaniem klientów, najbardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym i matkom z małymi dziećmi centrum to Arkadia.

W Warszawie i okolicznych miastach działa wiele centrów handlowych, w których organizacja przestrzenna jest wyjątkowo dobra. Łatwo się w nich poruszać dzięki szerokim korytarzom, wygodnym schodom i windom. Można również szybko znaleźć szukany punkt, np. wybrany sklep czy toaletę. W opinii warszawskich klientów Auchan Piaseczno, Sadyba Best Mall, King Cross Praga i Klif to centra o wyjątkowo przyjaznej organizacji przestrzennej.

Pod względem dostępności komunikacyjnej największe uznanie zyskały obiekty zlokalizowane w ścisłym centrum Warszawy, czyli Wars, Sawa, Junior, Złote Tarasy i Arkadia.

Za centra, do których najłatwiej dojechać samochodem (brak korków, dogodne zjazdy z tras) uznano Carrefour Bemowo, Wola Park i Auchan Łomianki. W opinii klientów szczególnie dużymi, wygodnymi parkingami dysponują: Auchan w Łomiankach i Piasecznie oraz Centrum Krakowska i Skorosze.

Deklaracje respondentów dotyczące długości trwania wizyty w warszawskich galeriach handlowych wskazują, iż największy odsetek klientów spędza w tych obiektach na zakupach od półtorej godziny do trzech godzin (48 proc.; zob. wykres 4).

Informacje o badaniu
Wyniki pochodzą z najnowszego raportu instytutu GfK Polonia „Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych” omawiającego strukturę handlu odzieży i obuwia w Warszawie, kategorie klientów galerii handlowych, podział budżetu pomiędzy galerie oraz inne kanały zakupowe, postrzeganie poszczególnych  centrów handlowych.

Więcej informacji nt. badania
Maciej Siejewicz
T: +48 (22) 43 41 239
M: +48 500 100 500
maciej.siejewicz@gfk.com 

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.

 

 
rozmiar: 32.9 KB, typ:
dodano: 24 maja 2013
rozmiar: 34.4 KB, typ:
dodano: 24 maja 2013
rozmiar: 33.2 KB, typ:
dodano: 24 maja 2013
rozmiar: 30.7 KB, typ:
dodano: 24 maja 2013