11.02.2016, 14:30

GfK przejmuje szwedzką firmę NORM Research & Consulting

Instytut GfK udoskonala cyfrowe rozwiązania w zakresie badań konsumenckich i inwestuje w szwedzką firmę NORM Research & Consulting

Warszawa, 11 lutego 2016 r. – GfK przejmuje NORM Research & Consulting AB, szwedzką firmę badawczą, specjalizującą się w wirtualnych badaniach konsumenckich.

Głównym produktem oferowanym przez NORM jest oprogramowanie Simstore, umożliwiające efektywną analizę zachowań konsumenckich. Otrzymane wyniki pozwalają na optymalizację cen, asortymentu, opakowań, planów oraz procesu wprowadzania nowych produktów na rynek. Simstore umożliwia stworzenie do celów badawczych dwu- i trójwymiarowego realistycznego środowiska zakupowego.

Na przestrzeni ostatnich 10 lat Simstore stało się najnowocześniejszą platformą do badań konsumenckich, umożliwiającą dokonywanie efektywnych analiz zachowań konsumenckich bez konieczności przeprowadzania kosztownych i czasochłonnych badań terenowych. Pozwala na symulację środowiska zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych.

Debra A. Pruent, członek zarządu GfK odpowiedzialna za sektor Consumer Experiences, mówi: – Proces cyfryzacji to obecnie największa szansa dla badań rynku. Dzięki technologii NORM Research & Consulting możemy jeszcze szybciej i bardziej efektywnie prowadzić projekty z zakresu badań konsumenckich. Firma jest jednym z liderów w zakresie tej technologii. Współpracuje z największymi producentami dóbr konsumenckich na świecie. Tego typu oprogramowanie stanowi idealne uzupełnienie portfolio produktowego GfK, dając ogromną przewagę konkurencyjną.

Adrian Sanger, Global Head of Shopper w GfK, dodaje: – Dzięki inwestycji w NORM poszerzamy naszą ofertę badań konsumenckich dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych, handlu i technologii. Połączenie informacji dotyczących zachowań konsumenckich z danymi pochodzącymi z oprogramowania Simstore umożliwia stworzenie pełniejszego obrazu nabywcy, co z kolei prowadzi do bardziej efektywnej optymalizacji półki sklepowej, kanału dystrybucji i doświadczeń konsumentów.

Anders Örbom, współzałożyciel i dyrektor generalny NORM Research & Consulting, dodaje: – Jako eksperci w dziedzinie wirtualnych badań konsumenckich opracowaliśmy optymalne oprogramowanie. We współpracy z GfK możemy w pełni wykorzystać możliwości naszej technologii, integrując ją z globalnym portfolio badawczym GfK. Wspólnie opracowana oferta to zestaw narzędzi do badań konsumenckich oraz doradztwo w zakresie strategicznych i operacyjnych działań naszych klientów.

Andreas Lee, współzałożyciel NORM Research & Consulting, dodaje: – Cieszymy się, że staliśmy się częścią GfK. Dzięki nowej strukturze będziemy mogli jeszcze skuteczniej rozwijać innowacyjne metody, które pozwolą nam rozumieć i przewidywać zachowania klientów.

Firma NORM Research & Consulting AB została założona w 2003 roku i zatrudnia 60 pracowników w biurach w Sztokholmie i Amsterdamie. Zarządzana przez założycieli, Andersa Örboma i Andreasa Lee, prowadzi globalne projekty dla międzynarodowych klientów, m.in. Unilevera, Carlsberga, Nestlé, Arla Foods i Philipsa.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.