16.05.2016, 12:29

Hongkong i Ameryka Północna to regiony o najwyższym poziomie wskaźnika Connected Consumer Index na świecie. Polska na 38 miejscu.

Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager
GfK
tel.:+48 22 43 41 239
mobile:+48 500 100 500

Warszawa, 16 maja 2016 r. – Connected Consumer Index opracowany przez instytut GfK w sposób syntetyczny ilustruje poziom stopnia wykorzystania przez konsumentów w danym kraju technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej do łączenia się z zasobami cyfrowymi oraz pomiędzy sobą.

Indeks uwzględnia korzystanie ze smartfonów, tabletów, komputerów przenośnych i stacjonarnych, urządzeń typu wearables, smart TV, dekoderów TV, konsoli do gier, e-czytników, smart car i systemów inteligentnych domów.

Pierwsza 10 społeczeństw o najwyższym poziomie Connected Consumer Index
W rankingu z ostatnich dwóch lat Hongkong i Ameryka Północna (region obejmujący USA, Kanadę i Meksyk) utrzymują się w czołówce społeczeństw o najwyższym poziomie wskaźnika. Wysoką dynamikę wzrostu indeksu mają mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którzy według prognoz w tym roku zajmą trzecie miejsce (po skoku z ósmej pozycji w roku 2015). Podobnie Szwajcaria wyprzedzi Danię oraz Szwecję i według prognoz przesunie się z dziesiątego miejsca w zeszłym roku na ósme w roku bieżącym.

„Jeżeli chodzi o adaptację nowych technologii, tendencja wzrostowa dostrzegalna jest w skali makro – komentuje Kevin Walsh, dyrektor działu trendów i prognoz GfK.  – Na rynkach cechujących się wysokim wzrostem, w szczególności na Bliskim Wschodzie, w Afryce i na rynkach wschodzących regionu APAC, dominującym trendem pozostaje coraz powszechniejsze użycie smartfonów. To główne – a często pierwsze – urządzenie, przez które konsumenci łączą się z treściami cyfrowymi. Dominacja tego trendu utrzyma się prawdopodobnie w ciągu kolejnych 2-3 lat, głównie dzięki dalszym obniżkom cen i zwiększającej się dostępności tych urządzeń”.

Z kolei na rynkach rozwiniętych, głównie w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej, czynniki wzrostu wskaźnika Connected Consumer Index zmieniły się już z powodu adaptacji przez użytkowników kolejnej fali nowych technologii konsumenckich, w tym urządzeń z segmentu wearables oraz smart car. Technologie związane z inteligentnymi domami to równie istotny trend, ale według analityków GfK jej adaptacja przez konsumentów będzie stopniowa i wolniejsza.

Pełne wyniki badań nad Connected Consumer Index:
http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/

Informacje o badaniu
Connected Consumer Index to syntetyczny wskaźnik, który obejmuje 78 krajów i 8 regionów. Indeks umożliwia szybkie porównanie poziomu „usieciowienia” poszczególnych rynków w ostatnich pięciu latach i prognozy na rok bieżący. Indeks obejmuje 11 kategorii urządzeń (smartfony, tablety, komputery stacjonarne i przenośne, urządzenia wearables, smart TV, dekodery TV, konsole do gier, e-czytniki, systemy inteligentnych domów oraz smart car.  Jako punkt odniesienia przyjęto wartość indeksu na poziomie 100 punktów, jako średnią globalną z roku 2010.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.

 
rozmiar: 808.3 KB, typ:
dodano: 16 maja 2016