28.06.2016, 14:19

Moda na grillowanie coraz ważniejszym źródłem dochodu dla producentów i handlowców

Warszawa, 28 czerwca 2016 r. – Zamiłowanie Polaków do grillowania stało się ważnym czynnikiem generującym znaczące dochody w segmencie producentów wybranych kategorii spożywczych oraz w handlu. Tak jak niektóre święta generują olbrzymi popyt ze strony konsumentów na prezenty, tak długa majówka generuje znaczący już i zauważalny popyt na artykuły spożywcze, alkoholowe oraz akcesoria niezbędne do zorganizowania imprezy grillowej.

Okazje_zakupowe_imprezy_grillowe.png
W trakcie badania okazji zakupowych „Zakupy na grilla 2016” 40 proc. respondentów zadeklarowało, iż brało udział w imprezie grillowej w trakcie ostatniego długiego weekendu majowego. Według estymacji sporządzonych w ramach tego badania oszacowano, iż konsumenci w tym okresie wydali na artykuły spożywcze, alkohole i akcesoria potrzebne do organizacji imprezy grillowej ponad półtora miliarda złotych. Organizatorzy imprez wydawali z tej okazji średnio po ponad 200 złotych, a zaproszeni goście po około 100 złotych.

Ogólnie rzecz biorąc sezon grillowy w Polsce przypada na okres od maja do sierpnia, a lipiec jest miesiącem, w którym najczęściej Polacy biorą udział w imprezach grillowych. W całym sezonie grillowym Polacy biorą udział w tego typu imprezach średnio 2 razy w miesiącu.

Przeciętna impreza grillowa podczas długiego weekendu majowego trwała około 5 godzin. Średnio uczestniczyło w niej 9 osób. Przy tej okazji ważnym konsumentem stają się dzieci i młodzież (3-18 l.), którzy wzięli udział w 3/4 imprez. Około 70 proc. uczestników imprez, na których były również dzieci, deklaruje, że na tę okazję dokonało zakupu produktów specjalnie z myślą o najmłodszych. Co czwarta impreza była nieplanowana i zorganizowana spontanicznie.
Raport_GfK_Zakupy na grilla 2016.png
40 proc. uczestników imprez grillowych komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów. Najpopularniejsze, najchętniej przygotowywane potrawy to: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki i kaszanka. Dużą popularnością cieszą się surowe warzywa (np. w formie sałatki) oraz, jako uzupełnienie menu, chipsy. Niezbędnym uzupełnieniem są także ketchup i musztarda oraz piwo, jeżeli chodzi o napoje alkoholowe.

Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierują się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce. Świeże mięso i wędliny/ kiełbasy na grilla najczęściej kupują w dyskontach. Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferują zakupy na grilla w jednym miejscu, w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby. Ponad połowa nabywców deklaruje, że dzieli się zakupami na grilla z partnerem/partnerką.

Około 1/3 respondentów narzeka na braki w ofercie sklepów podczas zakupów produktów na imprezę grillową. Głównie wskazują na deficyty w asortymencie mięsa świeżego, owoców i warzyw, a także kiełbas/wędlin.

 
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano w maju 2016 r. metodami CAPI i CAWI.
CAPI (omnibus) ogólnopolska, reprezentatywna, losowa próba 1000 osób.
CAWI wśród osób organizujących imprezę grillową, odpowiedzialnych za zakupy na tę okazję (n=500) oraz osób zaproszonych na imprezę grillową, które dokonały zakupu na tę okazję (n=500).



                KONIEC

GfK
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku
i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13.000 ekspertów. Posiada wieloletnie doświadczenie w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

 
rozmiar: 373.3 KB, typ:
dodano: 28 czerwca 2016
rozmiar: 364.7 KB, typ:
dodano: 28 czerwca 2016
rozmiar: 283.6 KB, typ:
dodano: 28 czerwca 2016
rozmiar: 315.3 KB, typ:
dodano: 28 czerwca 2016