21.12.2016, 14:57

Drogerie to największy beneficjent świątecznych zakupów. Kosmetyki to najpopularniejszy gwiazdkowy prezent.

Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager
GfK
tel.:+48 22 43 41 239
mobile:+48 500 100 500

Warszawa, 21 grudnia 2016 r. – 64 proc. Polaków oczekuje, iż kosmetyki znajdą się wśród prezentów gwiazdkowych znalezionych pod tegoroczną choinką. Drugą ważną spodziewaną kategorią jest kategoria odzieżowo-obuwniczo-bieliźniana. 44 proc. respondentów spodziewa się znalezienia pod swoją choinką tego typu prezentów.

Obydwie kategorie prezentów są popularne ze względu na występującą na rynku mnogość marek, cen, poziomów jakości i stylów. To daje konsumentom możliwość dopasowania rodzaju prezentu do zarówno swoich możliwości budżetowych, jak i gustu, preferencji, oczekiwań i potrzeb obdarowywanych. Inne kategorie artykułów zwyczajowo wybieranych na prezenty nie dają konsumentom tak dużej elastyczności przy wyborze.

Wybrane kategorie społeczno-demograficzne determinują oczekiwania co do charakteru prezentów choinkowych. Mężczyźni częściej niż kobiety oczekują prezentów z kategorii elektroniki użytkowej (odpowiednio 11 i 4 proc.), mediów (24 i 20 proc.) i nieznacznie sprzętu sportowego (11 i 8 proc.). Z kolei kobiety częściej niż mężczyźni oczekują prezentów z kategorii „ubraniowych” (odpowiednio 48 i 39 proc.), kosmetycznych (70 i 59 proc.) i artykułów spożywczo-alkoholowych (24 i 19 proc.). Równie mocno oczekiwania prezentowe różnicują wiek i wykształcenie respondentów. Oraz, co oczywiste, posiadanie dzieci.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 11-16 listopada 2016 r. metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów w ramach badania omnibus CAPI na podstawie reprezentatywnej imiennej próby Polaków w wieku 15+, wylosowanej z bazy PESEL.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.

 
rozmiar: 125.2 KB, typ:
dodano: 21 grudnia 2016