11.05.2017, 12:13

Wydatki Polaków na grilla organizowanego podczas ubiegłorocznego długiego weekendu majowego przekroczyły wartość 1,7 mld zł

Warszawa, 10 maja 2017 r. – Nabywcy produktów na imprezę grillową podczas ubiegłorocznej majówki przeznaczyli na tę okazję średnio ponad 170 zł. Znacząco różnił się poziom wydatków w grupie organizatorów i grupie gości (236 zł wobec 108 zł).

Ogółem podczas ubiegłorocznego długiego weekendu majowego 39 proc. Polaków uczestniczyło w imprezie grillowej. Niemal jedna trzecia Polaków uczestniczyła w imprezie grillowej i dokonała w związku z tym jakichkolwiek zakupów spożywczych.

Najczęściej serwowanymi potrawami podczas imprezy grillowej były: karkówka, kiełbasa tradycyjna, warzywa surowe, np. w postaci sałatki, szaszłyki i słone przekąski. Niemal na wszystkich tego typu spotkaniach dostępny był ketchup i musztarda.

W kategorii napojów bezalkoholowych najczęściej wybierana była kawa, herbata, woda niegazowana, napoje gazowane typu cola oraz soki / nektary.

Wśród napojów zawierających alkohol najpopularniejsze było piwo – dostępne niemal na każdej imprezie. Dwukrotnie mniej popularna przy tej okazji była wódka.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, zakupy na imprezę grillową były najczęściej dokonywane w dyskontach (55 proc.) oraz hipermarketach (30 proc.).

Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierowali się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce.

Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferowali zakupy na grilla w jednym miejscu (ok. 60proc.), w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby.

O badaniu
Badanie „Zakupy na grill” zostało zrealizowane w maju 2016 r. metodą:
 - CAPI (omnibus) ogólnopolska, reprezentatywna, losowa próba 1000 osób.
 - CAWI wśród osób organizujących imprezę grillową, odpowiedzialnych za zakupy na tę okazję (n=500) oraz osób zaproszonych na imprezę grillową, które dokonały zakupu na tę okazję (n=500).

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

 
rozmiar: 1.7 MB, typ:
dodano: 11 maja
rozmiar: 176.4 KB, typ:
dodano: 11 maja
rozmiar: 48 KB, typ:
dodano: 11 maja