07.05.2018, 10:21

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie

• Warszawa awansowała z 38 na 36 miejsce
• Sydney pozbawia Nowy Jork trzeciego miejsca w rankingu Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM)
• Tokyo z najwyższym skokiem w rankingu wśród wszystkich 50 miast

Warszawa, 7 maja 2018 r. – Wyniki najnowszej fali badania Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) pokazują, iż Paryż nadal utrzymuje pozycję lidera. Po raz czwarty od rozpoczęcia badania Paryż otrzymał najwyższą ocenę spośród wszystkich 50 analizowanych miast. Warszawa w kolejnym badaniu notuje wzrost – od 2013 roku, w którym zajmowała 43 miejsce, stale poprawia swoją lokatę i obecnie zajmuje 36 miejsce. Poprawę zanotowały również miasta australijskie: Sydney wyprzedziło Nowy Jork (4 miejsce), odzyskując pozycję w czołowej trójce, a Melbourne wskoczyło na 7 miejsce, wyprzedając Amsterdam (8 miejsce) i Berlin (10 miejsce).

Badanie ocenia siłę i atrakcyjność wizerunku każdego miasta, będąc syntetyczną miarą powstającą w oparciu o sześć składowych:
•Ogólne postrzeganie miasta (międzynarodowy status i pozycja miasta)
•Miejsce (ocena położenia i skomunikowania)
•Ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania i standard usług publicznych)
•Ludzie (populacja – przyjazność, różnorodność kulturowa, poczucie bezpieczeństwa)
•Puls miasta (interesujące działania, w jakich można uczestniczyć)
•Potencjał miasta (możliwości zarobkowe, edukacyjne).
CBISM wykazuje również niestabilność wizerunku miast w oparciu o markę narodową. Niektóre miasta osiągają gorsze wyniki wizerunkowe niż pozycja danego kraju w tegorocznym rankingu Nation Brands IndexSM. Przykładem jest np. Berlin, który z trudem utrzymał miejsce w ścisłej czołówce miast. –
CBI_2017.png

„Wydaje się to nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że Niemcy jako kraj, uplasowały się na 1 miejscu w rankingu 2017 Nation Brands Index, mając najbardziej stabilny wizerunek wśród wszystkich badanych krajów – komentuje Vadim Volos, Senior VP działu Social and Strategic Research i szef projektu CBI w GfK. – Pokazuje to, że miasta nie mogą opierać się na marce narodowej, ale muszą dbać również o własny, unikatowy wizerunek.”
W pierwszej połowie rankingu dominują miasta zachodnioeuropejskie i kulturowo anglosaskie. Również w poprzednich latach te miasta zyskiwały lepsze oceny w skali światowej niż miasta kulturowo związane ze wschodem. W roku 2017 zauważalna jest jednak pozytywna zmiana w przypadku wielu miast, które nie są ograniczone swoim położeniem czy stopniem rozwoju. Przykładem jest Tokyo, które jest jednym z nielicznych miast niezachodnich plasujących się w pierwszej połowie rankingu. Po spadku zanotowanym w 2013 roku, dwa kolejne badania CBISM wykazały, że Tokyo odbudowało i wzmocniło swój wizerunek. W najnowszym badaniu CBISM 2017 Tokyo notuje najwyższy wzrost wskaźnika oceny (+1,79), plasując się na 11 miejscu wraz z Vancouver, przed Madrytem, Barceloną, Waszyngtonem, Toronto i Wiedniem.

O badaniu
Badanie Anholt-GfK CBISM przeprowadzane jest co dwa lata w celu pomiaru wizerunku 50 miast, biorąc pod uwagę składowe: ogólne postrzeganie, miejsce, warunki wstępne, ludzie, puls i potencjał. W ramach badania w 2017 r. przeprowadzono 5057 wywiadów w 10 krajach (Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Rosja, Korea Południowej, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), w tym co najmniej 500 wywiadów w danym kraju. Wywiady przeprowadzono metodą CAWI wśród dorosłych powyżej 18 roku życia. Badanie przeprowadzono od 20 września do 3 października 2017 roku.
50 miast ocenionych w badaniu to:
Europa Zachodnia: Amsterdam, Barcelona, Bazylea, Berlin, Bruksela, Dublin, Edynburg, Genewa, Londyn, Madryt, Monachium, Paryż, Rzym, Sztokholm
Europa Środkowo-Wschodnia: Stambuł, Moskwa, Praga, Wiedeń, Warszawa
Region Azji i Pacyfiku: Auckland, Bangkok, Pekin, Hongkong, Dżakarta *, Melbourne, Mumbai, Seul, Szanghaj, Singapur, Sydney, Tokio
Ameryka Północna: Boston *, Chicago, Dallas Fort Worth, Los Angeles, Nowy Jork, San Francisco*, Toronto, Vancouver *, Washington D.C.
Ameryka Łacińska: Buenos Aires, Meksyk, Rio de Janeiro, Santiago de Chile*
Bliski Wschód i Afryka: Kair, Kapsztad, Doha, Dubaj, Durban, Johannesburg
*Miasta nowe w CBISM 2017 są oznaczone gwiazdką.

Prof. Simon Anholt
Simon Anholt to światowy autorytet w dziedzinie badań nad wizerunkiem i tożsamością miejsc. Wiceprezes UK Government’s Public Diplomacy Board. Pracował jako konsultant i doradzał w zakresie wizerunku miejsc w ponad 50 krajach świata. Profesor Anholt opracował koncepcję indeksu marek krajowych, Nation Brands IndexSM, oraz miejskich, City Brands IndexSM.

GfK
GfK stosuje naukowe podejście w analizie danych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom badawczym dostarczamy informacje o konsumentach, rynkach, markach i mediach. Zarówno tych dzisiejszych, jak i przyszłych. Dla naszych klientów jesteśmy sprawdzonym partnerem badawczym i analitycznym. „Growth from Knowledge”.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

 
rozmiar: 242.8 KB, typ:
dodano: 7 maja
rozmiar: 53.3 KB, typ:
dodano: 7 maja