25.07.2018, 12:58

Regionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb

Agnieszka Szlaska-Bąk
Consultant, Customer Analytics & Sales Strategies
GfK Polonia
tel.:+48 22 43 41 612
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager
GfK
tel.:+48 22 43 41 239
mobile:+48 500 100 500

Warszawa, 25 lipca 2018 r. – Rok 2017 był kolejnym rokiem wzrostów sprzedaży farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych.

Sprzedaż farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych wzrosła w analizowanym okresie o ponad 800 tys. litrów.

Występuje regionalne zróżnicowanie rynku – nie wszystkie regiony dyskontują koniunkturę panującą na rynku w równym stopniu.

Agnieszka Szlaska-Bąk, Client Business Partner w GfK, komentuje: ”Sukces sprzedażowy producentów farb zależy od trafnego doboru najlepszych punktów sprzedaży. Tylko w kanale hipermarketów budowlanych takich punktów jest blisko 350. A liczba wszystkich punktów sprzedaży z ofertą farb emulsyjnych to 6 tysięcy.”

Dane o sprzedaży skonfrontowano z potencjałem 8 największych aglomeracji. Uwzględniono liczbę gospodarstw domowych, strukturę zabudowy, występowanie hal hipermarketów budowlanych oraz siłę nabywczą mieszkańców.

Najwięcej farb emulsyjnych sprzedaje się w aglomeracji warszawskiej i śląskiej. W aglomeracji poznańskiej i wrocławskiej występuje najwyższa sprzedaż farb emulsyjnych w przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe.

Z kolei w aglomeracji łódzkiej sprzedaż farb emulsyjnych na jedno gospodarstwo domowe jest o ponad jedną trzecią niższa niż w aglomeracji poznańskiej. Wynika to z faktu, iż siła nabywcza przypadająca na gospodarstwo domowe jest najniższa również w aglomeracji łódzkiej.

W aglomeracji warszawskiej sprzedaż farb w przeliczeniu na jeden hipermarket DIY jest najwyższa.

O badaniu
Analiza bazuje na danych sprzedażowych POS Tracking oraz zmiennych geomarketingowych. Integracja obu źródeł danych pozwala na:

  • Precyzyjne definiowanie wartości regionalnych obrotów poszczególnych grup produktowych
  • Efektywne zarządzanie terenowymi strukturami sprzedaży
  • Ustalanie realistycznych celów sprzedażowych w oparciu o faktyczny potencjał obszaru PH
  • Koncentrację działań sprzedażowo- marketingowych w obszarach i sklepach o najwyższym potencjale wzrostu sprzedaży

Dane geomarketingowe o sile nabywczej oraz wartości rynków lokalnych, potencjale demograficznym i strukturze zabudowy wskazują regionalne zróżnicowanie potencjału oraz atrakcyjność sprzedażową poszczególnych lokalizacji.

POS Tracking to panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna.

Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli w ramach badania POS Tracking.

GfK

GfK stosuje naukowe podejście w analizie danych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom badawczym dostarczamy informacje o konsumentach, rynkach, markach i mediach. Zarówno tych dzisiejszych, jak i przyszłych. Dla naszych klientów jesteśmy sprawdzonym partnerem badawczym i analitycznym. „Growth from Knowledge”.

www.twitter.com/gfk_group

 
rozmiar: 465.4 KB, typ:
dodano: 25 lipca