Telewizyjne programy kulinarne ważnym kanałem w komunikacji marketingowej marek

Telewizyjne programy kulinarne ważnym kanałem w komunikacji marketingowej marek

Wynik najnowszego raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”

Aż 67 proc. Polaków, którzy oglądają telewizję, deklaruje, że wybiera w niej programy o tematyce kulinarnej. Najbardziej popularne są „Rewolucje kuchenne” Magdy Gessler oraz „Makłowicz w podróży”.

Raport „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przedstawia obok postaw żywieniowych, także inne aspekty naszych zachowań kulinarnych. Jednym z wątków poruszanych w opracowaniu są źródła wiedzy i inspiracji, którymi Polacy kierują się w kuchni. Wyniki raportu wskazują, że tematyka kulinarna jest dla polskiego konsumenta atrakcyjna, a różnorodne treści o tej tematyce są chętnie poszukiwane.

Pojawiający się popyt najskuteczniej wykorzystują główne stacje telewizyjne oraz kanały tematyczne. Pod koniec 2012 roku do regularnego oglądania programów o gotowaniu przyznawało się 13 proc. widzów, a 54 proc. poświęcało na nie czas nieregularnie (jednej trzeciej Polaków ta tematyka w ogóle nie interesuje).

Jednocześnie z deklaracji widzów–respondentów wynika, iż w sumie dwie trzecie z nich dostrzega marki i produkty lokowane w programach (tak, chociaż rzadko 43 proc.; tak, często 20 proc.; tak, zawsze 3 proc.).

Analizując oba wskazania warto więc podkreślić, iż programy kulinarne, ze względu na swoją specyfikę – szerokie możliwości ekspozycji produktów oraz skuteczność w przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi widza, stanowią efektywne medium promocyjne, w szczególności dla producentów kategorii FMCG. Agata Czapkowska, autorka raportu podsumowuje: „Oczywiście powinniśmy być świadomi tego, że nie wszyscy, którzy deklarują oglądanie programów kulinarnych, robią to, aby się podszkolić w kuchni. Jednak spośród widzów wspomnianych programów jedynie 17% w ogóle nie przygotowuje posiłków. Resztę audytorium należałoby uznać za atrakcyjną grupę z punktu widzenia działań marketingowych.”

Ranking oglądalności krajowych produkcji o tematyce kulinarnej.

fd


Informacje o badaniu

Dane pochodzą z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”. Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

GfK nieustannie wprowadza innowacje i stosuje najnowsze technologie i najdokładniejsze metodologie, aby zapewnić klientom jak najlepsze zrozumienie najważniejszych ludzi na świecie: ich klientów.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

 

drukuj

Kontakt dla mediów

Agata Czapkowska
Senior Researcher

agata.czapkowska@gfk.com
+48 (22) 43 41 425

Maciej Siejewicz

Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager

maciej.siejewicz@gfk.com
+48 22 43 41 239
+48 500 100 500