GfK wzbogaca raporty o dane sprzedażowe MediaMarkt

GfK wzbogaca raporty o dane sprzedażowe MediaMarkt

Warszawa, 29 maja 2019 r. – Key Account Data Reporting to analizy typu PoS Tracking (Point-of-Sales), oparte na wynikach sprzedaży poszczególnych detalistów. Porozumienie zawarte z siecią MediaMarkt umożliwia pokazywanie wyników jednego z największych detalistów w analizach GfK. Raporty te są już dostępne dla producentów urządzeń z sektora konsumenckiej elektroniki użytkowej, będących klientami GfK.

Nowe analizy pozwalają producentom działającym na rynku oraz firmie MediaMarkt na tworzenie wspólnych, bardziej szczegółowych i efektywniejszych strategii planowania sprzedaży swoich kategorii produktowych. Dodatkowo zapewnią one większą transparentność procesów biznesowych zachodzących w relacjach pomiędzy tymi podmiotami. Dotychczas raporty dla rynku dóbr trwałego użytku dostarczane przez GfK nie zawierały tego typu informacji. Projekt Key Account Data Reporting realizowany wspólnie z MediaMarkt pozwala zrobić kolejny krok ku nowemu wymiarowi raportowania wyników rynku. Dzięki niemu detaliści, decydujący się na wzięcie udziału w projekcie Key Account Data Reporting, i producenci uzyskują nowe pole do współpracy, by razem rozwijać poszczególne kategorie produktowe i identyfikować wspólne obszary wzrostu. – komentuje Agnieszka Sora, Managing Director w GfK.

Największą zaletą usługi Key Account Data Reporting jest możliwość korzystania z tych samych danych przez detalistę, w tym wypadku MediaMarkt i jego dostawców, przez co realne staje się podejmowanie wspólnych i efektywniejszych biznesowo decyzji, skuteczniejsze planowanie kategorii, współtworzenie strategii sprzedażowych oraz wspólne poszukiwanie, a także wykorzystywanie ukrytych potencjałów i szans rynkowych.
Publikacje GfK stanowią dla przedsiębiorców rzetelne źródło informacji niezbędnych do analizy trendów sprzedażowych, a tym samym do planowania strategii biznesowej. Cieszymy się z podjętej współpracy. Dzięki udziałowi MediaMarkt w tym projekcie opracowania Key Account Data Reporting będą jeszcze lepiej odzwierciedlały aktualną sytuację na polskim rynku elektroniki użytkowej. – powiedział Marcin Rosati, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.
Raporty Key Account Data Reporting oferowane przez GfK zawierają szczegółowe informacje na temat wyników biznesowych konkurencyjnych marek na poziomie SKU dla pełnej kategorii. Ponadto wspomniane raporty umożliwiają porównywanie benchmarków zawartych w raportach POS GfK, czyli na podstawie uspójnionych danych z jednego źródła, uznawanego za obowiązującą „walutę” dla całości rynku. Według analityków GfK projekt Key Account Data Reporting jest dla producentów oraz MediaMarkt idealnym narzędziem strategicznym, które pozwoli im zmaksymalizować ROI.

Analizy Key Account Data Reporting są dostępne w trybie miesięcznym na rynkach Austrii, Belgii, Niemiec, Grecji, Węgier, Włoch, Luksemburga, Holandii, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Turcji.

 

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

Kontakt dla mediów

Maciej Siejewicz

Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager

maciej.siejewicz@gfk.com
+48 22 43 41 239
+48 500 100 500